onsdag den 10. juli 2013

Husk hundetegnet!

I dag løb en hund Ind i butikken, sikkert fordi den kunne lugte at her var et godt sted for den. Hunden er en gul labrador blanding, han er sød men for forvirret rundt.
Jeg fanger ham og tjekker, ingen halsbånd eller hundetegn, åh nej tænker jeg. 
Jeg sætter ham ud i vores hundesalon med vand og et par godbidder, han er glad og vil gerne snakke. 
Jeg er på job alene og ringer til politiet, måske hans ejer har efterlyst ham?

Men nej! Ingen savner en gul labrador, vi venter i 2 timer og butikken skal til at lukke. Jeg vil ikke lukke ham ud på vejen, da jeg frygter at han måske bliver kørt ned!
Så jeg ringer atter til politiet som siger de kommer inden for 1 1/2 time! Det er lang tid, så må hunden med mig hjem, heldigvis er han sød og forstår et par kommandoer. Tror dog ikke han er plejer at køre i bil. Så det kræver lidt overtalelse, og tilsidst må kan sidde på bagsædet, jeg er dog lidt bange for om han vil hoppe frem til mig! Og et par gange må jeg bestemt sige sæt dig!

Vi når hjem, vores egne små hunde synes den er farlig, og jeg kender ikke hunden. Så han bliver tøjret udenfor med vand og mad.
Børnene synes det er spændende med den nye hund, efter ca. 1 time bliver han hentet af et internat som tager ham med og vil kontakte ejeren da de har en chiplæser. 
Dette vil som min. Koste ejeren 2.500 kr og hvis bare han havde haft hundetegn på eller ejeren havde kontaktet politiet så havde hund og ejer kunne have været genforenet hurtigt og smertefrit.

Så stor opfordring, husk hundetegn! Og altid ring til politiet hvis din hund løbet væk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar